موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

سرلشکر صفوی: دوران پساآمریکا در منطقه شروع شد| توافق ایران و عربستان؛ پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه

  • کد خبر: ۱۵۴۴۸۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
سرلشکر صفوی: دوران پساآمریکا در منطقه شروع شد| توافق ایران و عربستان؛ پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: توافقنامه ایران و عربستان یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه است و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرلشکر سید‌یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومان وارد میدان شد و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش نشدنی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امروز خیل عظیمی از جوانان ما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آن ایام را به‌خاطر نمی‌آورند، تاکید کرد: لازم است تا شما با اجرای جهاد تبیین دستاورد‌ها و زحماتی که برای دفاع و امنیت این کشور کشیده شده است را به جوانان بگویید. ما در شرایط فوق العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: آنچه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تاکنون گذشته متفاوت خواهد بود و مهم آن است که با عقلانیت و سیاست به توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است، نگاه کنیم. به نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در درازمدت مدنظر قرار دهند و به نظر من این توافق‌نامه به نفع دو کشور و منطقه غرب آسیا است و علیه هیچ‌کدام از کشور‌های منطقه نیست. البته طبیعی است که استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند.

سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و براساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان بیان کرد: امیدواریم منطقه ما با این توافقنامه به سمت امنیت و صلح پایدار حرکت کند. رهبر انقلاب از سال ۷۶ یک نگاه راهبردی به روابط ایران و عربستان داشتند و در رابطه با چین هم پیامی که رهبر انقلاب به رییس جمهور چین فرستادند موجب شروع توافقنامه ۲۵ سال ایران و چین شد.

وی ادامه داد: در مورد توافق‌نامه اخیر هم باید گفت که این توافقنامه یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است. چینی‌ها تصمیم دارند تا ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهانی شوند و این توافقنامه بین ایران و عربستان با وساطت چین دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود چراکه عربستان بزرگترین منبع تامین‌کننده نفت چین است و از طرف دیگر توافق راهبردی چین با ایران برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌های ما هم یک توافق بزرگ بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: چین با یک استراتژی مشخص حوزه ژئواکونومیک خود را از دریای چین به خلیج‌فارس گسترش داده است. به نظر می‌رسد در ادامه هم چین و روسیه کمک کنند تا عربستان هم عضو سازمان همکاری شانگ‌های شود. این پیوند می‌تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند.

سرلشکر صفوی همچنین در پایان خطاب به فرماندهان هوانیروز ارتش تاکید کرد: باید به جنگ آینده توجه زیادی داشته باشید و به عامل انسانی بسیار توجه کنید چرا که برتری ما در تقویت نیرو‌های انسانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->